خانه / شهدای مسجد / 26-شهيد مسعود شاحيدر / وصیتنامه شهید مسعود شاحیدر

وصیتنامه شهید مسعود شاحیدر

بسمه تعالی

وصیتنامهبرادر شهید مسعود شاه حیدر

اعوذباللّه من الشیطان الرجیم

ربّنا اننا سمعنا منادیاً ینادی للایمان ان امنوا بربکم فامنا ربنا فا غفر لنا ذنوبنا و کفّر عنا سیئاتنا و توفنا مع الابرار

بسم اللّه الرحمن الرحیم

الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لو لا ان هدانا اللّه.

درودبر حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) و بر خاندان پاک و اطهر او ، و حمد سپاس مخصوص خدائی است که در طریق حق هدایتمان نمود، که اگر او ما را هدایت نمی کرد، ما خود راه نمی یافتیم، سلام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله(عج) ، سلام به رهبرم ، قلب و روحم حضرت امام خمینی و بالاخره سلام و درود بی پایان بروان پاک تمامی شهداء ، این رها شدگان از قفس تنگ و تاریک دنیا و رهاشدگان از بند تعلق و اسارت و هدایت یافتگان حقیقی .

کم کم احساس می کنم پا به مرحله ای گذاشته ام که از همه چیز بریده و تنها خدا را دوست دارم ، بیش از هر چیز به او علاقه می ورزم و او نیز مرا دوست دارد و بسوی خود مرا می خواند دوستی خدا تاب و توان را از من کاسته و مرا در فراقی سخت و جانسوز قرار داده ، دیگر از دنیا خسته ام ، او مرا رنج می دهد ، بر دوستی با او نفرین و تنفر میجویم ، دوست دارم دوباره آ غاز کنم، شروعی دیگر و سفری نوین پیش گیرم ، دوست دارم دوباره تولد یابم . و اینبار تولدی سرخ گونه که سبزیها رابدنبال خودآورد،آخرتولد را وشکفته شدن را وپیوستن به لقاء یار رامشتاقم ،کوله بارم رابسته وآماده حرکت اماطبق وظیفه شرعی که برگردن دارم میبایست قبل از رفتن وصیت کنم وخلاصه وعصاره زندگی ام را برورق در آورم ،هرچند کاری است مشکل اماوظیفه ای است واجب بر دوش همه ما.

پدر، مادر، برادر، و خواهر و همه کسانی که سخن مرا می شنوید، کلام، کلام خدا و پیام پیام خداست برشما،
انا لله و انا الیه راجعون، همه از خدائیم و به سوی خدا باز میگردیم، یگانه قانون حکمفرما برجهان هستی و اصل جهان‌بینی اسلام، همه موجودات سیری تکاملی از او و به سـوی او را طی می کنند وکل جهان خاصیت از اوئی و به سوی اوئی دارد. یعنی هـیچ کس در این دنیا نمی ماند همه مزه مرگ را خواهند چشید( کل نفس ذائقه الموت ) اصلا"دنیا محل ماندن وبقاء نیست، دنیا محل رفتن و فنا است، اهل دنیا همچون قافله ای هستند در حرکت وبه سوی یک مقصد، همه از خدا آغاز کرده اند و همه به او پایان می برند بعضی جلوتر از دیگران و بعضی دیرتر، اما آنچه مسلم است، عاقبت امر همه خواهد رسید و به ملاقات پروردگار خویش، خواهند شتافت، خداوند را فرشته ای است که هر روز فریاد می کند، بزائید برای مردن و جمع کنید برای از بین رفتن وبسازید برای خراب شدن، پس دنیا محل ماندن نیست، بلکه سرای گذشتن است آدمی در این دنیا توقفی کوتاه و آنی دارد و به وسیله اعمال و کرداری که از او سر می زند، بذری کاشته و حاصل این بذر را در جائی وسیع‌تر بنام، قیامت وآخرت، خواهد دید. آری دنیا محل کاشت وآخرت محل برداشت است، بکوشید بذری نیکو کشت کنید، تا برداشتی نیکوتر بردارید.

پدر و مادر عزیزم، حقیر اولین نفر از اعضای شما برای رفتن به دیار ابدی انتخاب و پیشقدم شده ام و به منزل اصلی خودم خواهم رفت، خدا را گواه میگیرم در حالی قدم به این راه گذاشته ام که کاملا بر آن آ گاهی دارم و با قلبی آرام و مطمئن انتخابش نموده ام، همان راهی که مولایم حسین(ع) سرزمین سوزان کربلا را برایش آخرین منزلگاه خویش قرار داد وعلی (ع) همواره سر به چاه برایش می گریست و دنیا را برای مؤمنان زندان ساخته است، به همه بگوئید که مسعود، خود این راه را انتخاب کرده وخود این عقیده را داشته ،عاقبت جانش این تنها سرمایه زندگی را براه معشوقش فدا کرد.

پدرومادر خوب و مهربانم، ای که عمری را با شما و در کنار شما با تمام رنجهایی که به شما دادم، سپری کردم ، گرچه رفتن من برایتان اسباب رنج و ناراحتی را فراهم می آورد. اما تقاضا دارم بر مصیبت من صبر به خرج داده و با الگو گرفتن از واقعه بزرگ کربلاو مصائب سنگین زینب (س) به خدا  توکل کنید و هرگز خود را مرنجانید، چرا که این راهی است که همه باید آن را طی کنیم و آن بنا بر قسمت است، اما چه مرگی نیکوتر و زیباتر از شهادت در راه خدا، مادر عزیزم دوست دارم به راه من افتخار کنی و خوشحال شوی از این که توانستی هدیه خدا را نیکو به صاحبش برگردانی و تو پدر عزیز از این که نتوانستم اسباب راحتی تو را فراهم آورم معذرت می خواهم و از شما کمال تشکر را می کنم، هرگز زحمات شما را فراموش نمی کنم و همواره از خداوند متعال برای شما نیکبختی و خیر و وسعادت را طلب می کنم.

و شما برادران عزیز و خواهر مهربانم، سعی کنید با شهادت و تولد سرخ من تولدی "سبز" در خود و محیط خود بیافرینید، خدا را در تمام مراحل زندگی حاضر ببینید در تمام کارهایتان حکم او و قرآن را جاری سازید، به استقبال سختیها شتابید و مشکلات را با پشتوانه خوف و رجاء نسبت به حضرت پروردگار و ره توشه ایمان صبر و اخلاص و تفکر و نظم مغلوب خود سازید. به گامهایتان در جهت خیر سرعت بخشید و همیشه همگام با خیل امت حزب اللّه به رهبری قائد فقیه حرکت کنید، بکوشید به کارهایتان چهره الهی بخشید و خود را به اخلاق اللّه متخلّق سازید، و با مطالعه دقیق در متون اسلام، جستجوگر معیارهای با ارزش اسلامی باشید تنها به لطف و رحمت حق امیدوار باشید و از او کمک بخواهید و با توسل به ائمه اطهار (ع) و انجام فرایض دینی، محیط زندگی خود را با نور قرآن منور سازید یادتان نرود که حتماً رضایت والدین را که همانا رضایت خداوند سبحان است را جلب نموده و در همه کارها به ایشان کمک کنید، رحمت و مغفرت خدا و حسن عاقبت را برای همه شما آرزومندم.   

و اماشما ای دوستان و آشنایان من، شما را وصیت میکنم به جهاد با نفس که بزرگترین سد و بالاترین حجاب برای رسیدن به خداست. برادران کمی در خویشتن تفکر کنید بیندیشید که در این دنیا به کدامین ره روانید آیا خویشتن را یافته اید وبه هدف خلقت وجهت آفرینش پی برده اید آیا با خویش اندیشیده اید که از کجا آمده اید و در کجا و برای چه به سر می برید و به کجا می روید. شما را به خدا بیایید فکری به حال خودتان بکنید، بیایید به همتتان بیش از این مبارزه کنید هرگز مباد سستی و غفلت که شیطان همیشه در کمین شما است . بدانیداگر توانستید در مبارزه با نفس پیروز شوید ، در تمامی جبهه های دیگرپیروزید ولی اگرخدای نخواسته در این مبارزه مـغلوب شدید و قـانون هوا بر شما حکومت داشت  اگرچه درتمام جبهه های دنیوی پیروزشوید،شکست خورده ایدچون پیروزی با حقیقت است .

 شما باید پیش از گفته هایتان ، مردم را با رفتار و کردارتان هدایت کنیدوبه آداب وسنن اسلامی آشنا سازید . پس هر چه خودتان را بیشتر(( تزکیه )) دهید در(( تهذیب)) دیگران نیز کوشیده اید، در این راه شیطان را به عنوان بزرگترین و خطرناکترین دشمن خود قرار داده و از قرآن به عنوان بهترین دوست و شایسته ترین داهنما، استفاده کنید وچاره نفس را ازاو بخواهید ، فراموش نکنید که یاد همواره خدا در زندگی ، یگانه عامل پیروزی و قوی ترین سلاح در مقابل شیاطین درونی و بیرونی و کلید همه کارهاست ،خداوند همه شما را بیدار کند و موفق بدارد که بااعمال ورفتارتان معرف اسلام بوده و پیروان راستین خط سرخ سرور شهیدان عالم حضرت اباعبد الله الحسین (ع) باشید .      

والسلام علی رسوله و علی عبادالله الصالحین

۱۲/۱۱/۱۳۶۴ حقیر- مسعود شاحیدر  

منطقه عملیاتی- جزیره آبادان

 

              امام خمینی قدس سره الشریف :

از شهداءکه نمی شود چیزی گفت، شهداء شمع محفل دوستانند ،

شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان عندربهم یرزقون اند

و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب

فادخلی  فی  عبادی و ادخلی  جنتی  پروردگارند.

 

همچنین ببینید

رهروی ایستاده بر راهی سرخ -فراز هایی از دفتر برادر شهید مسعود شاحیدر

وقتی به آبی آسمان می اندیشم وسعت روح و اندیشه شهدا که یکرنگ و زلال …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *